vineri, 18 noiembrie 2011

Despre umilinta....

"Mi-am amintit de Abraham Lincoln.A fost fiul unui cizmar si a ajuns presedintele Americii.Desigur, toti aristrocatii au fost teribil de suparati, deranjati, iritati.Nu e chiar o coincidenta ca Abraham Lincoln a fost asasinat destul de repede.Nu puteau tolera ideea ca tara are pe fiul unui cizmar ca presedinte.
In prima zi, pe cand acesta se ducea sa-si rosteasca discursul inaugural la Senat, chiar cand se pregatea sa se ridice, un aristrocat s-a postat in fata lui si a spus:"Domnule Lincoln, chiar daca dintr-o intamplare nefericita sunteti presedintele tarii, nu uitati ca veneati cu tatal dvs, la noi la castel, ca sa faceti pantofi pentru intreaga mea familie.Multi senatori poarta incaltaminte facuta de tatal dvs.Nu va uitati originea."
Acest aristrocat vroia sa-l umileasca.Dar nu poti umili un om ca Abraham Lincoln.Numai oamenii mici, suferinzi de complexe de inferioritate, pot fi umiliti.Oamenii cu adevarat mari sunt deasupra umilintei.
Abraham Lincoln a spus ceva ce ar trebui sa ramana in mintile tuturor.A spus:"Va sunt recunoscator ca mi-ati amintit de tatal meu chiar inaintea primului meu discurs in Senat.Tatal meu a fost atat de minunat, de creator, de artist-nimeni nu a facut pantofi mai frumosi decat el.Stiu ca orice as face, nu pot face nimic atat de bine cum facea el pantofii.Nu-l pot depasi ca si creator.Dar va pot spune ca daca pantofii facuti de el va incomodeaza eu am invatat ucenicia de la el.Nu sunt atat de bun cizmar, dar macar v-as putea corecta pantofii.Numai sa-mi dati de veste si voi veni la dumneavoastra acasa."
S-a asternut o tacere adanca la Senat, si toti au inteles ca acel om nu putea fi umilit.Si el a aratat un respect enorm pentru creativitate.
Nu conteaza daca pictezi, sculptezi, sau faci pantofi, daca esti gradinar, fermier, pescar, dulgher- nu conteaza.Pui suflet in ceea ce faci?Daca da, produsul creat de tine are ceva din calitatile divinului.In afara creativitatii nu e nimic divin."
Osho


Abraham Lincoln (n. 12 februarie 1809 – d. 15 aprilie 1865), câteodată numit Abe Lincoln sau Honest Abe (Abe cel cinstit), supranumit Rail Splitter și The Great Emancipator, a fost cel de-al șaisprezecelea președinte al Statelor Unite ale Americii(1861 - 1865) și primul președinte republican.


Un comentariu: