vineri, 18 noiembrie 2011

Mi-e dor de vara...

"Rousseau zicea ca nu traia cu adevarat decat ceea ce isi aducea aminte.Trebuia sa astepte sa treaca un timp pentru a-l simti si intelege pe deplin.Din pricina nevoii de prezent, eu n-as spune ca "a fost" e mai viu decat "este".In schimb inclin din ce in ce mai mult sa cred ca viitorul exista deja, intr-o masura, in noi, sub forma amintirii.Si ca identitatea fiecaruia e efectul unor cauze care o motiveaza, dar o si limpezesc.
Pe masura ce inaintez in varsta, visez o vara fara sfarsit.Poate fiindca m-am nascut vara.Un cer clar si cateva pietre fierbinti imi ajung, uneori, pentru a fi impacat cu mine, iar pe plaja, vara, cand nisipul arde si marea e la doi pasi, mi se intampla chiar sa cred ca fericirea costa putin.
Din pacate verile trec, iar ploaia care nu mai inceteaza face sa musteasca amintirile, se infiltreaza ca o apa freatica in starea mea de spirit.Imi spun, ca poate asa mi-a fost dat, sa inaintez cu ocoluri.Nu am privilegiul celor care nimeresc drept la tinta pe calea cea dreapta.Pentru aceeasi intelegere, platim preturi diferite.Mie nu-mi ajunge se pare, sa vad, sa aud, sa pipai.Trebuie sa-mi si inchipui, sa si visez, ca vad, ca aud, ca pipai."
Octavian Paler

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu