miercuri, 28 septembrie 2011

Ce dar ţi-aş da azi ţie, ca să-ţi aduci de mine-aminte!



0_23d3c_8c81bc0f_XL (700x513, 107Kb)

De câte ori deschid portiţa şi intru în grădină-mi pare
Că mă cuprinde-o vrajă dulce, şi florile-mi dezmiardă ochii.
O fantazie uriaşă le-a dat un strai la fiecare,
Şi fete nu-s pe tot pământul să-mbrace mai frumoase rochii.

1000096 (700x525, 64Kb)

Pe crin l-a miruit în frunte, lăsându-i hlamida regească
Să poată-mpăraţi cu fală norodu-i de mironosiţe,
Cicorilor le-a dat seninul strâns din privirea omenească,
Iar râsul fărâmat prin lume l-a nins pe foi de romăniţe.

850949 (618x700, 123Kb)

Sfiala care urcă-n faţa fecioarelor când vine-amorul,
Şi toată jalea şi netihna acelora ce-aşteaptă mirii,
Mâhnirea toat-a unui suflet pe care îl ucide dorul,
Le-a pus pe-un ram, şi-atuncea lumea s-a-mbogăţit
cu trandafirii.




f21c85cb443d (681x700, 463Kb)


La fiecare pas te-aşteaptă câte-o minune, – ici scânteie
Ca un rubin o ghinţiană, colo un stânjinel se joacă ...
Slavă aceluia ce-aruncă din cer lumini de curcubeie,
Şi a ştiut să ţese nalbei un cuib din tort de promoroacă!

0_41ba7_52827d56_XL (525x700, 145Kb)

Slavă! căci trist-ar fi fost viaţa, şi-ntunecat pe veci
pământul,
De n-ar fi fost macar o floare, ce-am fi sădit noi
pe morminte?
Ce-ar fi cernut, în primăvară, când trece prin grădină
vântul,
Şi eu ce dar ţi-aş da azi ţie ca să-ţi aduci de mine-aminte!

1283970110_15 (700x437, 235Kb)

Zâne de rouã,





Zâne de rouã,
mã rog vouã,
sã mã primiti
în pajistea unde dormiti.
Drept lumânare,
as vrea o floare.
Drept rugãciuni si tropare,
vântul sã batã, iarba s-aplece mai tare.

Voi, zâne bune,
zvârliti-mi un brâu,
sã se facã râu
si sã sune.

Apoi, sub torentul spumos,
îngropati-mã jos,
s-aud prin piatrã,
ca si cum as sta lângã vatrã,
povestile-acestui tinut luminos...

Asa mã rog vouã,
zâne de rouã,
sã mã dezmierde
si-n moarte
zarea pãmântului verde.

autor Magda Isanos

O zi minunata!


marți, 27 septembrie 2011

E o luna...






E o lună ce rotunjeşte privirea,

e o lună plină de argint
adunat de pe întinderi de mare,
e o lună ce deschide larg ochii,
pentru a-i cuprinde splendoarea.

Valuri de sentimente feminine
se ridică atinse de luna cea plină
aburi de vise înălţându-se frenetic
din abstinenţa temporară a pământului.

E o lună ce pulsează argint viu
din fierbinţeala profundă a pântecului,
e o lună ce geme de dor între stele,
e o lună plină de iubirea de soare,
autorîndrăgostită de tine, ca mine!


Păsările măiestre m-au fascinat şi nu m-au mai eliberat din mreaja lor niciodată.



BRÂNCUȘI DESPRE EL ÎNSUŞI
 

În timpul copilăriei – am dormit în pat. În timpul adolescenţei – am aşteptat la uşă. În timpul maturităţii - am zburat înspre ceruri!



Nu cred în suferinţa creatoare.



Ceea ce fac eu astăzi, mi-a fost dat ca să fac!... Căci am venit pe lume cu o menire!



Nu doresc niciodată să fiu la modă. Ceea ce este la modă, ca moda trece.



Eu aş vrea să creez aşa cum respir.



Nu mai sunt demult al acestei lumi; sunt departe de mine însumi, desprins de propriul meu trup - mă aflu printre lucrurile esenţiale.



Păsările măiestre m-au fascinat şi nu m-au mai eliberat din mreaja lor niciodată.



Eu nu am căutat, în toată viaţa mea, decât esenţa zborului! Zborul - ce fericire!



În sufletul meu nu a fost niciodată loc pentru invidie - nici pentru ură - ci numai pentru acea bucurie, pe care o poţi culege de oriunde şi oricând. Consider că ceea ce ne face să trăim cu adevărat, este sentimentul permanentei noastre copilării în viaţă.



DESPRE BUCURIE, GLORIE ŞI ÎNFRÂNGEREA PIRAMIDEI FATALE



Când nu mai suntem copii suntem deja morţi.



La umbra marilor copaci nu creşte nimic (referitor la Rodin).



Cea mai mare fericire este contactul dintre esenţa noastră si veşnica esenţă.



Viaţa se aseamănă cu o spirală. Nu ştim în ce direcţie este ţinta ei, dar trebuie să mergem în direcţia pe care o credem justă.



Se poate ca poezia pură să fie o rugăciune, însă eu ştiu că rugăciunea bătrânilor noştri olteni era o formă a meditaţiei - adică o... tehnică filosofică.



Să creezi ca un zeu, să porunceşti ca un rege, să munceşti ca un rob!



Iubirea cheama iubire. Nu este atât de important să fii iubit, cât să iubeşti tu, cu toata puterea şi cu toata fiinţa.



Oamenii nu-şi mai dau seama de bucuria de a trăi, pentru că nici nu mai ştiu să privească minunile Naturii.



Cine nu iese din Eu, n-atinge Absolutul şi nu descifrează nici viaţa.



Nu mai avem niciun acces la spiritul Lumii, poate fiindcă nici nu-l căutăm; însă trupul omenesc nu este nici el diferit de structura universului.



Lectura-viciu şi conversaţia-sporovăială ne împiedică şi meditaţia, şi visarea. Lectura-viciu, fără de studiu, n-ar trebui să rămână nepedepsită.



Nu vom fi niciodată destul de recunoscători faţă de pământul care ne-a dat totul.



Noi nu înţelegem, nu vedem, viaţa reală, decât prin răsfrângerile, prin stră-lucirile ei!



Eliberează-te de pasiuni, eliberează-te de pofte, eliberează-te de greşeli – acestea sunt trei precepte, zale şi scut, pentru orice Spirit. Purtând această armură, eşti puternic în contra răului - devii invulnerabil.



Există un scop în orice lucru. Pentru a-l atinge, trebuie să te lepezi de tine însuţi.



Simplitatea este în sine o complexitate - şi trebuie să te hrăneşti cu esenţa, ca să poţi să îi înţelegi valoarea.



Trebuie să încerci necontenit să urci foarte sus, dacă vrei să poţi să vezi foarte departe.



Suferinţele îl întăresc pe om şi sunt mai necesare decât orice plăcere, pentru formarea unui mare caracter.



Lucrurile nu sunt greu de făcut. Greu este să te pui în starea de a le face.



Trebuie să cauţi întotdeauna şi să găseşti o detaşare de tine însuţi.



Opiniile sunt libere, dar nu şi obligatorii.



Să fii isteţ este ceva, însă să fii onest, aceasta, într-adevăr, merită osteneala.



Teoriile nu-s decât mostre fără de valoare. Numai fapta contează.



Gloriei nu-i pasă de noi când alergăm după ea. Când însă îi întoarcem spatele, ea va alerga după noi.



Gloria e cea mai mare escrocherie a oamenilor.



Gloria e mai rea decât ciuma pentru cei pe care îi atinge.



Nu vă pierdeţi timpul să luptaţi între voi pentru a deveni voluminoşi şi mari, fiindcă nu e nici o diferenţă între mare şi mic! Esenţa frumuseţii e aceeaşi (…) adevărul absolut e inviolabil. Şi nu uitaţi că suntem toţi nişte mucegăiţi pe o bilă călătoare prin spaţiu (…); nu vă umflaţi fiecare cu câte un succes anume, căci suntem toţi în aceeaşi găleată.



Oamenii văd lumea ca pe o piramidă fatală; şi se înghesuiesc înăuntru-i, pentru a ajunge cât mai sus, înspre vârfu-i; drept pentru care se şi sfâşie între ei şi sunt cu totul nefericiţi... Pe când, dimpotrivă, dacă ar creşte şi s-ar împlini în chip firesc, dacă s-ar dezvolta ca şi spicul de grâu pe câmpie, fiecare ar fi ceea ce trebuie să fie, sau ar putea fi... În lumea mea nu mai există luptă pentru dobândirea unui loc mai înalt – piramida a fost dărâmată, iar câmpia se arată infinită – aici fiecare individ are asupra sa cele cu care a venit; în locul în care se află nu este nici mai mare, nici mai mic, nu are mai multe merite, nici mai multe defecte, el nu este decât ceea ce este, căci nu el s-a făcut pe sine. Reţin drept finalitate a uceniciei mele momentul demolării piramidei fatale.



DESPRE CREAŢIA PROPRIE



Arta (mea) este realitatea însăşi. Arta nu este o evadare din realitate, ci o intrare în realitatea cea mai adevărată - poate în singura realitate valabilă.



Tot ceea ce încerc să fac este să împing graniţele artei tot mai adânc în necunoscut.



Aş vrea ca lucrările mele să se ridice în parcuri şi grădini publice, să se joace copiii peste ele, cum s-ar fi jucat peste pietre şi monumente născute din pământ, nimeni să nu ştie ce sunt şi cine le-a făcut - dar toată lumea să simtă necesitatea şi prietenia lor, ca pe ceva ce face parte din sufletul Naturii.



Nu trebuie respectate sculpturile mele. Trebuie să le iubeşti şi să ai dorinţa să te joci cu ele... Eu vreau să sculptez forme care pot da bucurie oamenilor.



Eu nu creez Păsări - ci zboruri.



Măiastră!... Ea se zbate aprig, ca tot ceea ce am realizat, până astăzi, ca să se înalţe spre ceruri.



Eu văd această Pasăre de aur foarte departe - la o sută de kilometri depărtare şi de o asemenea măreţie, încât să umple întreaga boltă cerească.



Sculpturile mele sunt fecioarele mele!... Le gătesc ca de nuntă!



Eu nu doresc să reprezint în sculpturile mele făpturi terestre - hamali grei - ci fiinţe înaripate şi eliberatoare. Şi, pentru aceasta, nu ar trebui să glorificăm nicidecum munca în sine sau dificultatea efortului. Acestea rămân cele mai nenorocite dintre lucruri şi nu sunt, în definitiv, decât un mijloc. Însă până şi Creatorul le-a împrumutat, în drumul său.



Eu am voit să înalţ totul dincolo de pământ. Cocoşii mei cântă! Şi păsările mele zboară!



Apropo de cum e să nu-ţi simţi trupul: într-o zi, după ce lucrasem o dimineaţă întreagă la un bloc enorm de marmură, am observat că întreg atelierul mi se stropise cu sânge. Era de la mâinile mele – în care-mi făcusem câteva răni adânci.



Sunt imbecili cei care spun despre lucrările mele că ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentată de forma exterioară, ci de ideea din spatele ei, de esenţa lucrurilor.



Eu nu dau niciodată prima lovitură până când piatra nu mi-a spus ceea ce trebuie să-i fac. Aştept până când imaginea interioară s-a format bine în mintea mea. Câteodată durează săptămâni întregi până când piatra îmi vorbeşte. Trebuie să privesc foarte atent înlăuntrul ei. Nu mă uit la vreo aparenţă. Mă depărtez cât mai mult posibil de aparenţe.



Nu căuta în sculpturile mele forme obscure sau tainice, pentru ca eu îţi ofer bucuria pură. Priveşte la ele pâna ce le vezi. Cei mai aproape de Dumnezeu le văd.



Simplitatea nu este un scop în sine, dar ajungi la simplitate în pofida ta însuţi apropiindu-te de sensul real al lucrurilor.



DESPRE ARTĂ ŞI ARTIŞTI



Ne aflăm într-o sferă, ne jucăm cu alte sfere, le îmbinăm, le facem să clipească.



Arta este altceva decât "redarea" vieţii, este transfigurarea ei.



Raţiunea de a fi a artiştilor este aceea de a revela frumuseţile lumii.



Arta ar trebui să fie numai bucurie!... De aceea, nu există "artişti", ci numai oameni care simt nevoia să lucreze întru bucurie! Să cânte, asemenea păsărilor!



Arta trebuie să odihnească şi să vindece contrarietăţile interioare ale omului. Aceste contrarietăţi derivă din însuşi destinul lui şi din tragedia lui. Arta are şi această misiune terapeutică; să ne amintim numai de Catharsisul aristotelic.



Arta trebuie să apropie, iar nu să depărteze; să umple, iar nu să sape prăpăstii în bietele noastre spirite, şi aşa destul de răscolite de întrebări.



Plăcerea cu care lucrează artistul este însăşi inima artei sale.



Arta, poate cea mai desăvârşită, a fost concepută în timpul copilăriei umanităţii. Căci omul primitiv uita de grijile cele domestice şi lucra cu multă voioşie. Copiii posedă această bucurie primordială. Eu aş vrea să re-deştept sentimentul acesta în sculpturile mele.



De la Michelangelo încoace, sculptorii au vrut să realizeze grandiosul, însă nu au reuşit decât să facă grandilocvenţă. Şi este cu totul inutil de a vă cita vreun nume. În secolul al nouăsprezecelea, situaţia sculpturii ajunsese disperată. Însă apare Rodin care transformă totul. Graţie lui, omul a redevenit măsură, modùlul după care se organizează statuia. Mulţumită lui, sculptura a redevenit omenească, în dimensiunile şi în semnificaţia conţinutului. Influenţa lui Rodin a fost şi va rămâne imensă.



Auguste Rodin prezenta o atitudine modestă în faţa artei sale. Iar atunci când a terminat opera sa Balzac, care rămâne punctul de plecare incontestabil al sculpturii moderne, el a declarat: «abia de acum înainte aş vrea să încep să sculptez.»



Priveam îndelung sculpturi de-ale altora, prin marile muzee, de-ale tuturor acelora cu talente sigure – şi pe ale mele. Ce mă supăra? Frumos sculptate, frumos dăltuite, frumos lustruite şi migălos şi bine redate detaliile, aproape nimic de zis! Da… dar nu erau vii!… Parcă ar fi fost nişte fantome…(Fragment dintr-o discuţie a lui Brâncuşi cu Nicolae Titulescu, consemnată de Vintilă Russu-Şirianu)



De când au fost inventaţi artiştii, a dispărut arta.



Un adevărat artist face lucrurile fără să vrea. Un artist fals face lucruri pentru glorie.



Imitaţiile în plastică sunt cadavre.



Renaşterea, punct culminant al decadenţei - şi apoi, timp de secole, lumea întreagă - s-a masturbat să susţină evenimentul dar, în ciuda eforturilor supraomeneşti, balanţa a coborât neîncetat şi implacabil. Iată-ne la sfârşitul secolului 19, când un fulger magnific a luminat totul şi i-a făcut pe oameni să respire din nou.



Artele bat pasul pe loc din cauza istoriei false ce li se atribuie şi a direcţiei ce încearcă să li se dea.



Frumosul se schimbă odată cu civilizaţia. Înainte conta frumuseţea fizică. Acum, spiritele cultivate cer forţa frumuseţii spirituale.



Frumosul este armonia lucrurilor contrare.



Cu cât lucrurile sunt mai dificil de împăcat, cu atât frumuseţea e mai mare.



Arta nu e o minciună. Arta e adevărul absolut.



Artele nu au existat niciodată prin ele însele, ci au fost mereu apanaj al religiei, iar gradul lor de frumuseţe este în raport direct cu puritatea religioasă.

Astăzi, arta nu mai este un lux ca în timpul Renaşterii, sau chiar ca în secolul trecut, ci o necesitate. Numai pentru netrebnici starea de lucruri de acum înseamnă un sfârşit. Prăbuşirea gloriei! Ca şi cum am lucra pentru glorie! Activitatea, lucrul nostru, este în fond un joc. Iar acest joc este abia atunci adevărat şi sincer, când cere intervenţia tuturor puterilor noastre! Nu fac teorii. Mă joc spre bucuria celorlalţi. Numai că nu vor să accepte jocul…



Sfârşitul artei? Eu văd viitorul ei desenat în linii grandioase pe orizontul secolului 20.



Odată cu auto-adorarea omului şi prin sistemul de exteriorizare care rezultă de aici începe decadenţa.



Grecii arhaici recunoşteau în Dumnezeire pe cei mai frumoşi dintre oameni. Nu vedeau în figura omenească nimic altceva decât partea sufletească şi construiau în raport cu aceasta.



Dacă arta trebuie sa intre într-o comuniune cu Natura, ca să-i exprime principiile, trebuie să urmeze, însă, şi exemplul creaţiunii. Materia trebuie să-şi continue viaţa naturală şi după ce au intervenit mâinile sculptorului. Rolul plastic, pe care materia îl îndeplineşte în mod firesc, trebuie continuu descoperit şi păstrat. A-i da un alt sens decât acela pentru care este menită de la Natură, înseamnă a o ucide.
Lemnul, de exemplu, este în sine, şi după toate aspectele, sculptural. Nu trebuie să-l distrugem, nu trenuie să-i dăm o asemănare obiectivă cu ceva ce natura a făcut dintr-un alt material. Lemnul îşi are propriile-i forme, caracterul său individual, expresia sa naturală; să doreşti să-i transformi calităţile înseamnă să-l nimiceşti, să-l faci steril. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu alte materiale ca piatra, marmura sau metalele; şi ele trebuie să-şi continue viaţa lor proprie, când gândul şi truda artistului le preface din sculpturi naturale în sculpturi artificiale.
Materia nu trebuie folosită pur şi simplu pentru a satisface scopul artistului, nu trebuie supusă unei indei preconcepute şi unei forme preconcepute. Materia însăşi trebuie să sugereze uneori subiectul şi forma. Şi ambele trebuie să vină din interiorul materiei, iar nu să fie impuse dinafară.



Ce defineşte, oare, civilizaţia noastră? Viteza! Oamenii cuceresc timpul şi spaţiul, accelerând fără încetare mijloacele de a le străbate. Viteza nu este altceva decât măsura timpului de care ai nevoie ca să poţi parcurge o distanţă... Şi, uneori, este vorba de distanţa care ne separă de moarte... Opera de artă trebuie să exprime tocmai ceea ce nu se supune morţii, însă trebuie să o facă printr-o asemenea formă, care să rămână şi o mărturie asupra epocii în care trăieşte artistul.



Arta nu face decât să înceapă continuu.



Simplitatea nu este un ţel în artă, dar ajungi fără voie la ea, pe măsură ce te apropii de sensul real al lucrurilor.



Lumea poate fi salvată prin artă.



Trupul omenesc este frumos numai în măsura în care oglindeşte sufletul.



Frumosul este echitatea absolută.



Proporţia interioară este ultimul adevăr inerent, în absolut toate lucrurile.



Simplitatea în artă este, în general, o complexitate rezolvată.



Sursă: certitudinea.ro

Munca este dragostea scoasă la lumină !

"Dar ce înseamnă să munceşti cu dragoste?

Înseamnă să ţeşi stofa cu fire toarse din sufletul tău, ca şi când iubita‑ţi ar trebui să o poarte,
Înseamnă să clădeşti o casă cu tragere de inimă, ca şi când iubita‑ţi ar trebui să o locuiască,
Înseamnă să semeni boabele cu duioşie, iar spicele să le seceri cu bucurie, ca şi când iubita‑ţi ar trebui să mănânce pâinea caldă,
Înseamnă să pui în toate lucrurile pe care le faci o fărâmă din sufletul tău
Şi să ştii că toţi morţii fericiţi se ţin în preajma ta, veghindu‑te.
Adesea v‑am auzit zicând, ca şi când aţi fi vorbit în somn: „Cel ce taie marmura şi care află în aceasta însuşi chipul sufletului său, e mai presus decât cel ce trudeşte pe ogor,
Iar cel care prinde curcubeul şi îl aşterne pe pânză spre a reda imaginea omului, e mai presus decât cel ce croieşte sandale pentru picioarele noastre”.
Ci, eu vă vorbesc, nu însă în somn, ci treaz, în plină zi, că vântul nu grăieşte mai melodios bătrânului stejar decât celui mai nezărit fir de iarbă.
Şi doar acela este mare care ştie să transforme vocea vântului într‑un cântec ce se aude şi mai alinător datorită dragostei sale.


Şi, dacă nu poţi să munceşti cu dragoste ci cu scârbă, atunci mai bine părăseşte lucrul tău şi aşează‑te la poarta templului spre a primi pomană de la cei care cu bucurie muncesc

Iar dacă, cu nepăsare, vei face pâinea, va fi o pâine amară, care nu va potoli decât pe jumătate foamea omului.
Deoarece dacă, fără tragere de inimă, vei stoarce mustul din struguri, atunci nepăsarea ta ca o otravă se va răspândi în acel vin.
Şi chiar dacă vei cânta asemeni îngerilor, dar nu vei iubi cântecul, auzul oamenilor va rămâne surd la glasul zilei ca şi la acel al nopţii”.Kahlil-Gibran

Osho comenteaza aceste versuri:

"Ar trebui sa iubesti fara un motiv anume, ar trebui sa iubesti pentru ca iubirea este in tine din abundenta, se revarsa din fiinta ta.Si n-ar trebui sa fie adresata unei persoane anume.Toti stiti ca iubirea voastra are suisuri si coborasuri.Dusmanul va devine prieten si prietenul va poate fi dusman.Nu sunteti liberi, depundeti de obiectul iubirii.Iubirea voastra este libertate numai daca nu depunde de nici un obiect, ci doar curge din fiinta voastra fara nici o cauza.De aceea ea nu poate fi schimbata.Va fi eterna.Acest fel de iubire nu apare pentru ca aveti o persoana iubita, ea vine din meditatie; acesta este lucrul care lipseste.Altfel este doar o poezie frumoasa."

Cat mi-e dor...

Si-atunci mă apropii de pietre si tac


“Mă tem ca n-am să te mai vad, uneori,
ca or să-mi creasca aripi ascutite pana la nori,
ca ai să te ascunzi intr-un ochi strain,
si el o să se-nchida cu o frunza de pelin.
Si-atunci mă apropii de pietre si tac…”
( Nichita Stanescu)




Копия 63878328_Bankoboev_Ru_derevo_na_okraine_sela_osenyu (550x399, 90Kb)63ff86cfdf11 (400x80, 16Kb)


“Exista o armonie in toamna si o stralucire in cerul ei, care nu poate fi regasita de-a lungul verii, ca si cum n-ar putea fi, ca si cum n-ar fi fost vreodata.” 




Percy Bysshe Shelley

63ff86cfdf11 (400x80, 16Kb)

Frunzele



Cate una, cate doua
galbenesc a toamna noua
frunzele.
Galbenesc a toamna noua
si peste tarane ploua
frunzele.
Si cand ploua, se inchina
pomului la radacina
frunzele.
Se inchina pomului,
pomului si omului
frunzele.
Se inchina cerului
cerului si soarelui
frunzele.
Cate una, cate doua
galbenesc a toamna noua
frunzele...


Dumitru Matcovschi
              

Cu toamna in odaie



Mi-a batut azi-noapte toamna-n geam,
Mi-a batut cu degete de ploaie...
Si la fel ca-n fiecare an,
M-a rugat s-o las sa intre in odaie,
Ca-mi aduce o cutie cu Capstan
Si tigari de foi din Rotterdam...
Am privit in jurul meu si-n mine :
Soba rece,
Pipa rece,
Mana rece,
Gura rece,
Doamne!... Cum puteam s-o las sa plece?
Daca pleaca, cine stie cand mai vine?
Daca-n toamna asta, poate,
Toamna-mi bate
Pentru cea din urma oara-n geam?
“Donnez-vous la peine d’entrer, Madame...”
Si femeia cu privirea fumurie
A intrat suspecta si umila
Ca o mincinoasa profetie
De Sibila...
A intrat...
Si-odaia mea-ntr-o clipa
S-a incalzit ca un cuptor de paine
Numai cu spirala unui fum de pipa
Si cu sarutarea Toamnei, care maine
O sa moara... vai!...
Bolnava de gripa...
 
 
de Ion Minulescu



Azi toamna sufletul mi-l umple Golindu-l tot de blanda vara,

Azi toamna sufletul mi-l umple
Golindu-l tot de blanda vara,
De ploi si frig ma umple iara
Si de tristetile marunte.

As vrea sa-i stau eu impotriva
Dar poti cu ea ca sa te pui
Ca o porneste in deriva,
Nimic nu-i mai la locul lui.

Ca haina ei cea peticita
E cand in deal si cand in vale
Cu frunza ei ingalbenita

Astupa ochiuri de izvoare.
Pe drumuri e o habauca
Ce n-are unde sa se duca.

E sfasietor de dureroasa amintirea timpului ce s-a scurs si nu l-ai folosit asa cum trebuia

"E sfasietor de dureroasa amintirea timpului ce s-a scurs si nu l-ai folosit asa cum trebuia....ci te-ai grabit sa "il cheltui" pe bucurii marunte,placeri de moment, ignorand suferinta celor din jur....de multe ori poate chiar a parintilor, a prietenilor... E o durere atat de reala incat simti cum ti se sfasie inima...dar nu mai poti recupera nimic...Nu iti ramane decat sa cheltui cu chibzuinta timpul ce ti-a mai ramas...."
"Iubeşte cât mai poţi, să nu ai teamă
Eu sunt, şi azi, trădarea ce te cheamă..."

Tacerile din piept...


Şi mă gândesc din nou la tine Şi parcă-s singur pe pământ.

Se lasă cerul peste mine,
Ascult al nopţii rece cânt,
Şi mă gândesc din nou la tine
Şi parcă-s singur pe pământ.

Privirea mi-e de noapte plină,

Iar sufletul tot plâns, ca ea,
Cum e o floare în gradină
Sub toamna veştedă şi grea.

De-atâta ură şi iubire,

Sălbatic sunt şi înrăit,
Căci nu ai vrut să ştii vreodată
Cu ce iubire te urâsem
Şi cu ce ură te-am iubit!

Poetul Necunoscut

Iar de vom sta la depărtare, Câte un rând să ȋmi mai scrii,

De-mi voi ieși din minţi vreodată
Și n-o să-ţi spun că te iubesc,
Să știi că viaţa asta toată
De dragul tău o să trăiesc.

De n-o să te privesc ȋn faţă,
Tu să privești ȋn ochii-mi goi,
Să știi că dincolo de gheaţă
Curge iubirea dintre noi.

De nu ȋti voi cuprinde mâna
Ȋn mâna mea, tu să m-atingi
Și să mă strângi ȋn braţe tare,
Să simt cum râzi, să simt cum plângi,

Iar de vom sta la depărtare,
Câte un rând să ȋmi mai scrii,
Minţind acolo că trecutul
Iubirea ta o va păzi…

Să dorm cu zâmbetul pe buze,
Gândind o viaţă ca-n povești,
Și, printre gratiile albe,
Să văd cât de frumoasă ești.

Imaginează-ți că ești un izvor...

"Imaginează-ți că ești un izvor. Nu poți să mergi la oameni să-i adapi cu lichidul dătător de viață. Nu poți să strigi la oameni să vină să bea apă. Ce poți să faci doar este să te îngrijești, să te cureți, să faci minimul necesar ca să-i pui pe oameni în contact cu ceea ce e important, cu ceea ce le dă lor viață. Nu ești deloc proprietarul lichidului pe care îl împarți lumii, ești doar un vas, un mijloc, care se pune în slujba omenirii.
La început, din tine ieșea doar un firișor mic de apa. Câțiva oameni foarte insetați au pus gura pe tine și au sorbit cu putere. La inceput ți-era frică să lași licoarea să iasă pentru că îți imaginai că e a ta, că dai de la tine, că e limitată și ți-era frică că o să se termine, și pentru că nu mai aveai nimic de oferit, n-o să mai vină nimenea la tine să se adape.
Alte izvoare spuneau că ar trebui să pui o taxă pe lichid pentru că doar așa o să poți să crești, să fii important, să ți se ducă vestea, să poți să călătorești, să te lauzi mai tare cu ce ai tu de oferit. Și-ți-era greu pentru că tu voiai să-i servești pe oameni dar pentru că erai necunoscut, venea puțină lume la tine și trăiai cu frica că o se ți se înfunde canalul si ai să seci și o să dispari fără să înțelegi de unde vii, care e menirea ta și unde te întrepți.
Dar într-o zi s-a întâmplat o minune. Ai visat că trebuie sa faci o alegere, sa fii prezent, sa te concetrezi pe a dărui lichidul magic și a observa ce efect are acest asupra curgerii și al oamenilor. În următoarea zi ai ales să dai drumul lichidului, către Univers chiar dacă nu era nimeni care să se adape.
Curgând liber a ajuns firișorul tău de lichid către comunitățile din vale și acestea au început să se bucure de el. Dacă până atunci lichidul – elixir era comercializat la picătură și oamenii trebuiau să plătească aur greu pe el pentru că acum deși puțin se găsea la liber, oamenii au plecat pe urma elixirului să-i afle izvorul, să bea pe săturate.
Mai mult decât atât alte izvoare care până atunci erau la mare preț au intrat în panică urlând de durere: acum nu mai valorăm nimic, pentru că nectarul se dă la liber și oamenii se eliberează. De supărare unele chiar s-au înecat în propriul elixir, care nu mai dădea viață, pentru ei era otrăvitor, era moarte. Se întorcea acum la origini ca să renască ca elixir ce susține viața în abundență și libertate.
Mergând oamenii pe firul elixirului au ajuns la tine izvorule și care Om venea plin de sete de libertate, punea gura pe gura ta și sorbea cu nesaț. Tu zâmbeai și-i linișteai cu vorbe blânde pe fiecare dintre ei, spunându-le să soarbă cu răbdare că este pentru fiecare. Mai mult decât atât le spuneai oamenilor că ceea ce caută ei se găsește în fiecare dintre ei și că fiecare are izvorul său.
Așa, lunga perioadă de sete și întuneric se terminase căci oamenii au găsit fiecare izvorul lor de elixir. O nouă viață, o eră a luminii și a dragostei răsărea la orizont.
Pentru că acum fiecare are izvorul său propriu, ai rămas undeva în lume și curgi cu putere și încredere că ai descoperit drumul pe care ai venit, de ce ai venit și unde aveai să te îndrepți.
Doar câte un rătăcit, care a uitat unde îi e izvorul mai trece ca din întâmplare pe la tine și după ce soarbe o gură de elixir își aducea aminte unde e izvorul său și începe să se întrebe, de unde vine, care e menirea sa și unde se îndreaptă."

Am vrut sa iti aud vocea...

"Am vrut sa iti aud vocea" nu este o declaratie lipsita de sens.Vorbele bune unesc sufletele. O poveste cu vorbe melodioase,alese cu grija, creeaza creeaza poarta spre o alta lumea, incantatoare"- Catalina Stroe